Varde ljus

Underbart men med risk för frakturer. Fotolusten vaknar till liv direkt, i det vackra vädret. Jag gav mig ut och trodde nog att de få plusgraderna skulle ha tinat upp underlaget lite mer. Det blev en spännande promenad om man säger så. Kvinnan bakom mig ramlade omkull men skadade sig inte. Inte roligt att promenera när man hela tiden är på helspänn, får direkt ont på de gamla välkända ställena. De som jag sällan märker av nuförtiden.

Idag den 25:e januari var första dagen som jag ordentligt hörde fågelkvittret.

Första dagen som fotbollsplanen nyttjades – tjejerna var först ut.

8 kommentarer på “Varde ljus

  1. Liiite halt även här, men bättre än tidigare. Det är så hemskt när man måste spänna sig – och det gör jag även med broddar – direkt får jag ont i höften! /Elisabet

    Gilla

  2. Fläckvis halt! Och riktigt halt där ishinnan täcker.
    Väldigt blå himmel hos er.
    Varit fint, där vi befinner oss, på ”mormorstisdag” I Vätnamotrakten.
    Tur att kvinnan bakom inte skadade sig. Lätt gjort

    Gilla

  3. Vi verkar ha samma problem med gångunderlaget men i övrigt ser det väldigt olika ut. Härligt med ljuset som kommer och solen som redan värmer lite. Men försiktighet krävs och visst känns det i alla muskler man spänner då.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.