Notering

App, App, App . . .

Ett inlägg om postens tjänst ”Riktiga vykort”.

Nu är det så att en väldigt trevlig blogg och instagrammare som jag känner fyller 65 år nästa vecka.
Hon har berättat om hur smidigt det är att använda postens tjänst ”riktiga vykort” och där kunna använda sina egentagna bilder (om man vill) som motiv.
Å nu tänkte jag att vad passar väl bättre än att använda den här app-tjänsten för första gången, just till henne.

Sagt och gjort. Laddade ner appen till min iPhone och satte igång att kreera ett personligt vykort. Väldigt roligt faktiskt.
Man väljer en bild från sitt arkiv och sedan kan man välja bland olika ramar, skriva text på bilden i olika teckensnitt och färger, och det kan man också göra på baksidan när man skriver sitt personliga meddelande till adressaten.
När man är klar så fyller man i namn och adress, godkänner villkoren och kommer till betalningssidan.
Där ligger Swish som förvalt betalningssätt, men man kan även välja kortbetalning om det passar bättre.

Smidigt tänker jag.
Knappar in min kod på mitt mobila id och Swishfunktionen verkar fungera som den ska, men sedan så kommer ett meddelande upp från posten: Din betalning misslyckades – var god kontrollera ditt bankkonto och internetanslutningen. Bägge är ok så jag gör ett nytt försök. Samma meddelande igen men på mitt konto så är nu summan dragen två ggr när jag går in och kollar, men något avslut på mitt köp av vykort har jag inte fått.

Ringer kundtjänst, väntar i telefonkö och servicepersonen svarar (ovanligt ärligt) efter min fråga om de har haft några problem med just Swish-betalningar att:
Ja jag vet att det har strulat för iPhone-användarna. Häpp!
Imorgon får jag kanske ringa kundtjänst igen, om Swish-betalningarna fortfarande är dragna på mitt konto.
Fortsättning följer…

Så ett litet råd från mig till dig:
OM du har en iPhone och
OM du skulle vilja använda tjänsten ”riktiga vykort”
så välj kortbetalning
som betalningsalternativ.

Annonser

2 reaktioner på ”App, App, App . . .

    • Jag är lite naiv och utgår alltid ifrån att allt ska fungera till 100 % med ”nya smarta” lösningar.
      Gick in igår och valde kortbetalning istället så nu är ju i alla fall ett vykort på väg. 🙂
      De debiterade summorna på kontot blev justerade automatiskt, så jag behövde inte ringa kundtjänst om det också.

      Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.