StockrosMani

I mina trakter ser jag sällan stockrosor, så när jag kommer till Söderköping (och liknande städer) så blir det lite ”i sjunde himlen”-känsla.
Tänk vilken tur vi hade med vädret och val av stad att besöka, då i slutet av juli.

StockrosorSoderkoping-DSC05816

StockrosorSoderkoping-DSC05813

StockrosorSoderkoping-DSC05806

StockrosorSoderkoping-DSC05809

StockrosorSoderkoping-DSC05793

StockrosorSoderkoping-DSC05821

StockrosorSoderkoping-DSC05800

StockrosorSoderkoping-DSC05840

StockrosorSoderkoping-DSC05786

StockrosorSoderkoping-DSC05790

8 thoughts on “StockrosMani

  1. Anita 11 augusti, 2017 / 11:14

    Underbart vackra bilder! I en väldigt gemytlig miljö dessutom 🙂

    Gilla

  2. Carita Liljendahl 11 augusti, 2017 / 06:46

    Dina bilder är en sann njutning för ögat! Är du fotograf?
    Och stockrosor, gillar dem massor, hade på en gård där jag bodde förr.

    Gilla

  3. walkaboutsweden 11 augusti, 2017 / 07:31

    Så snällt !
    Jag har fotograferat rätt mycket de senaste 10 åren, men bara som hobby.
    Tack Carita. Kul att du gillar dem.

    Gilla

  4. http://bosseliden.wordpress.com 14 augusti, 2017 / 08:50

    Jag lider av samma mani och älskar stockrosor. Underbara foton du tagit. 🙂 Söderköping och Trosa är två städer som är vita fläckar för mig, men som jag länge velat besöka. Du skulle trivas på Österlen och i min stad Ystad. Här finns det gott om stockrosor.

    Gilla

    • walkaboutsweden 15 augusti, 2017 / 10:20

      Tack Bosse!

      Du vet de där gångerna/dagarna när allt bara är perfekt, platsen, motiven, ljuset…
      Är så nöjd med de bilder jag tog, men hade gärna gått omkring mycket längre.

      Vi har spenderat många semestrar i Skåne genom åren – alltid älskat landskapet där.
      Ystad skulle säkert också behöva ett återbesök, och ses på med en annan blick, än då.

      Gilla

Kommentera

