Open Art Örebro

Precis som Borås så har Örebro ett stort gatukonstevenemang vartannat år.
Vi passade på att göra ett besök under en fantastisk sommardag.
Önskar verkligen att jag kunde gå längre sträckor, det är så mycket som man missar av konsten, men som sagt staden visade sig från sin finaste sida.
Å det där slottet mitt i stan…magnifikt!
Ett av konstverken inne på konsthallen var det som ni ser nedan. Det gillade jag starkt.
”Invalid Robot” by Pekka & Teija.
Vår Instakompis i Örebro; Hanna, med kontot @hannac_foto har ett rörligt inlägg i sitt flöde, som ger en bra känsla av hur man upplever verket.
Hanna fixade en strålande start på Örebrobesöket genom att bjuda hem oss till sin supercharmiga lägenhet och bjuda på lunch.
Så omtänksamt!
Passade också på att streetfota en barngrupp som kom på besök till konsthallen.

6 thoughts on “Open Art Örebro

  1. http://bosseliden.wordpress.com 11 juli, 2017 / 11:59

    Häftigt konstverk. 🙂 Örebro är en trevlig stad. Borås har jag många härliga minnen från när jag gick på bibliotekshögskolan.

    Gilla

    • walkaboutsweden 11 juli, 2017 / 02:34

      Hej!

      Å tack för att du tittar in.
      Ska bli ett nöje att följa dig.
      Uppskattar fina bilder och texter där man får info och tips om besöksmål.

      Gilla

  2. maltanita 11 juli, 2017 / 01:41

    Vilkent fantastiskt konstverk! Känns lite sorgligt men samtidigt finns där en humor som inte går att ta miste på. Älskar den här typen av evenemang och följer https://replicantcore.wordpress.com/ som nu dokumenterar med bilder från Open Art i Örebro.

    Saknar Hanna och hennes helt fantastiska bilder och önskar att hon lade ut sina foton även i sin blogg!!

    Liked by 1 person

  3. walkaboutsweden 11 juli, 2017 / 02:37

    Tack för kommentaren och bloggtipset. Den ska jag också följa.

    Vi pratade med Hanna om hennes blogg när vi träffade henne.
    Vore kul att se hennes bilder i bloggvärlden igen.

    Gilla

  4. Hanna 11 juli, 2017 / 04:36

    Vad kul att skriva en kommentar på en blogg, det var inte i går. Fick tänka en bra stund innan jag kom på vad sjutton min blogg hette nu igen… haha! Lite sugen på att blogga blir jag allt, det är verkligen skillnad på att se bilderna i sitt ”riktiga” format än på Instagram. Frågan är bara om jag kommer i håg hur man gjorde…

    Gilla

  5. walkaboutsweden 11 juli, 2017 / 08:22

    Det vore ju himla kul!
    Ja lite ringrostig är man allt.
    Tack för att du tittade in och skrev en kommentar.

    Jag saknar emoijisarna dock.

    Gilla

Kommentera

